Heb je vragen?

Voor Schuldenaren:

Hoe moet ik betalen?

CollectMasters werkt met Mollie. Dit betekent dat de betalingen volledig veilig en via uw eigen bank verricht kunnen worden via een iDEAL betaallink. Mocht u het volledige bedrag niet in een keer kunnen betalen dan is er een optie om een betalingsregeling te treffen en het bedrag te spreiden.

Hoeveel is mijn schuld nog?

Om uw resterende schuld te controleren kunt u altijd contact opnemen via het contactformulier of bellen naar: 0345-505300 

Ik heb een sommatie ontvangen maar ik kan niet betalen. Ik wil graag een betalingsregeling.

Indien u een betalingsregeling wenst, dan kunt u dat aan ons verzoeken middels het overleggen van uw financiële gegevens. Voor particulieren: hiertoe dient in ieder geval te behoren een kopie van een maandspecificatie van uw inkomsten (salarisstrook, specificatie uitkering). Voor bedrijven: uw voorstel dient onderbouwd te worden met financiële informatie en de redenen voor de regeling, zodat aannemelijk wordt dat de regeling noodzakelijk en redelijk is. Dit moet u doen binnen de in de sommatie genoemde termijn. Verstrijkt deze, dan gaan wij in de meeste gevallen direct dagvaarden.

Ik heb een dagvaarding ontvangen. Hoe voorkom ik dat een zaak voor de rechter komt?

U heeft een dagvaarding ontvangen. Op de eerste pagina van die dagvaarding staat een datum vermeld waarop u dient te verschijnen. U kunt een procedure slechts stoppen indien u uiterlijk 3 werkdagen voor die zittingsdatum, de gehele vordering aan ons voldaan heeft.

Dit houdt in betaling van:

  • het bedrag wat op de laatste pagina van de dagvaarding wordt genoemd onder het kopje “MITSDIEN”;
  • betaling van de kosten van de deurwaarder, deze staan vermeld in de laatste zin van de dagvaarding.

Ik heb een vonnis ontvangen, wat nu?

U heeft een vonnis van ons ontvangen, waarbij u bent veroordeeld tot betaling van een bepaald bedrag. Betaalt u niet binnen 5 dagen, dan laten wij de deurwaarder tot executie van het vonnis overgaan, wat onder meer inhoudt dat beslag op uw bezittingen en inkomen gelegd kan worden. U kunt dit voorkomen door ofwel te betalen binnen die 5 dagen, ofwel een betalingsregeling te treffen binnen die 5 dagen, zie antwoord 3. (ik kan niet betalen. Ik wil graag een betalingsregeling).

Voor Schuldeisers:

Wat is debiteurenbeheer?

Klanten worden debiteuren wanneer ze een factuur hebben ontvangen die nog niet betaald is binnen de vervaltermijn. Debiteurenbeheer wordt uitgevoerd om uw klant de openstaande factuur te laten betalen, in theorie het liefst binnen de gestelde betalingstermijn. Uit de praktijk blijkt dat dit juist vaak pas daarna gebeurt, wat het beheerproces nog belangrijker maakt. Debiteurenbeheer bevat alle stappen die nodig zijn om een persoon of bedrijf de openstaande rekening te laten betalen.

Mijn debiteur kan de rekening niet betalen. Wat is er mogelijk?

Graag komen we in contact met uw debiteur om hierop toelichting te krijgen en te bekijken wat wel mogelijk is. Bij grotere bedragen of lange betaalregelingen kan het zijn dat wij aan uw debiteur het overzicht van financiële gegevens opvragen. Indien uw debiteur een particulier is dient hiertoe in ieder geval een kopie van een maandspecificatie van de inkomsten (salarisstrook, specificatie uitkering) te behoren. Voor bedrijven dient een voorstel onderbouwd te worden met financiële informatie en de redenen voor de regeling, zodat aannemelijk wordt dat de regeling noodzakelijk en redelijk is. Dit moet de debiteur doen binnen de in de sommatie genoemde termijn. 

Waar kan ik me aanmelden voor een vrijblijvend gesprek?

Bent u verantwoordelijk voor de financiële zaken van uw onderneming? Of u nu eigenaar bent, verantwoordelijk voor de administratie of credit manager, wij denken graag met u mee hoe we uw debiteurenbeheer makkelijker kunnen maken. Om samen te bekijken wat CollectMasters voor uw organisatie kan betekenen, kunt u het informatieformulier invullen op onze contactpagina, een mail sturen aan info@collectmasters.nl, of telefonisch contact opnemen via: 0345 – 505 300.

Werkt CollectMasters met een iDEAL-betaallink?

Ja, het meesturen van een iDEAL-betaallink zorgt ervoor dat uw debiteuren makkelijk en direct kunnen betalen. iDEAL is de meest gebruikte betaalmethode in Nederland, met name omdat deze online methode eenvoudig en betrouwbaar is.

Wat maakt CollectMasters een persoonlijk gerichte oplossing?

Een persoonlijk gesprek zorgt ervoor dat uw debiteur ook echt gehoord wordt. Dit doen wij met ons professionele belteam wat beschikbaar is van 08:30-21:00 uur om iedere debiteur op het juiste moment te kunnen benaderen. De debiteur zal te alle tijden vanuit de naam van de opdrachtgever worden benaderd.

Hoeveel contactmomenten zijn er per maand?

Door gemiddeld 6 contactmomenten met de debiteur door inzet van: telefoon, sms, e-mail en post wordt hij op diverse manieren erop gewezen dat er een te betalen rekening voor hem is. Onze ervaring leert dat door onze opdrachtgevers CollectMasters als een verlengstuk van de klantenservice wordt ervaren. Voordat een eventueel incassotraject gestart wordt, willen we helder hebben waarom een rekening niet wordt voldaan en debiteur volgens de wettelijke regels voldoende gelegenheid hebben geboden.

Waar kan ik terecht voor vragen?

U heeft vragen over een specifieke zaak? U kunt dan contact met ons opnemen, in de naar u toegestuurde correspondentie staat ons e-mailadres of via info@collectmasters.nl, tevens kunt u telefonisch contact opnemen via: 0345 – 505 300. Vermeld hierbij te allen tijde uw dossiernummer.

Samenwerking starten?

Vul dan gerust uw gegevens in en dan zullen wij zo spoedig mogelijk contact met u opnemen.

Neem contact op!